Poradź Sobie z książką TAG

Od ostatniego posta minęły prawie dwa tygodnie, więc wypadałoby coś wreszcie napisać, nie sądzicie? ;)
Powiem mam szczerze, że ten post miał być o zupełnie innej tematyce, a ten pomysł zrodził się w mojej głowie przed pięcioma minutami (poważnie), kiedy to na przezacnym blogu Book Prisoner znalazłam przezabawny tag – Poradź Sobie z Książką. Jak się pewnie domyślacie, jestem totalnym molem książkowym, kiedy najdzie mnie ochota, potrafię przeczytać jedną i pół książki w dzień (tak, to mój rekord :), więc kiedy tylko zobaczyłam ten uroczy tag, chociaż mnie nikt nie mianował, postanowiłam go wykonać na swoim blogu. Haha, można powiedzieć, że sama się mianowałam! ;P

Dość dziwny tytuł na tag, nie uważacie? Wcale nie chodzi w nim o to, żeby jak najszybciej przeczytać jakąś książkę, zrobić jej recenzję itp, tak jak ja najpierw pomyślałam, tylko:
Krok 1. Podejdź do swojej biblioteczki i weź z niej 8 dowolnych książek.
Krok 2. Otwórz każdą z książek na dowolnej stronie i znajdź na niej pierwszy w lewym górnym rogu (tak jak się czyta) czasownik.
Krok 3. Używając tychże czasowników, odpowiedz na pytania z tagu.

Zapowiada się niezłe wyzwanie, ale na szczęście się ich nie boję :D


Książki, które kolejno wybrałam:

20170207_1226092

Drżenie autorstwa Maggie Stiefvater
(której nie czytałam, ale w najbliższej przyszłości mam zamiar)

20170207_1230212
Kary Klejnot
pióra Anny Sewell
(którą przeczytałam, i jest to jedna z nielicznych książek, którym dałam 10/10)

20170207_12433122

 

Pax całkiem niedawno napisany przez Sarę Pennypacker
(którego obecnie czytam, i coś czuję, że zasługuje co najmniej na 9/10)

20170207_1252022

The Apple Tart of Hope Sarah Moore Fitzergald
(którą w zasadzie czytam równolegle z Paxem)

20170207_1303143

Wichrowe Wzgórza autorstwa Emily Brontë
(do których przeczytania zbieram się od około roku, ale ciągle ukazywały mi się kolejne i kolejne pozycje, tak, że Wzgórza nagle zniknęły z mojego czytelniczego horyzontu)

20170207_131434

Tam gdzie spadają Anioły pióra Doroty Terakowskiej
(z dedykacją dla Zuzi :))

20170207_1316292

Emilka z Księżycowego Nowiu, napisana przez naszą Lucy Maud Montgomery
(żeby było choć trochę Aniowo; specjalnie dla Agnieszki :))

20170207_1319412

Konie, czyli przepiękny, ogromny album zdjęć Edyty Trojańskiej-Koch, opowiadający o życiu koni na wolności i w stajniach z wolnymi wybiegami
(którą kocham, kocham, kocham! Umieściłam ją tu, żeby nie było tylko typowych powieści ;))

Dobra, to czas na krok nr 2. Otworzyć na losowej stronie każdą z książek i wykonać krok trzeci :)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Pytanie pierwsze:

Jak zmienić żarówkę?

Drżenie, strona 158:
drzenie

Bezokolicznik: Pamiętać
Zmienianie żarówki to niesamowicie skomplikowany rytuał. Musisz wejść na krzesło, i to nie byle jakie, gdyż krzesło to ma być wytrzymałe, najlepiej by było, gdyby ktoś pomagał ci się utrzymać i jeszcze musisz pamiętać o nowej żarówce, bo bez niej jej nie wymienisz! Tylko z pozoru jest to łatwa do wykonania czynność. W dzisiejszych czasach wytrzymałe krzesła dostępne są tylko w drogich sklepach, a ludzie często zapominają o swoich znajomych, gdy ci są w potrzebie. Morał: aby wymienić żarówkę, po prostu trzeba mieć 2 metry i piętnaście centymetrów – taj jak jeden z w-fistów w mojej szkole :P

Pytanie drugie:

Jak upiec ciasto?

Kary Klejnot, strona 14:
kary-klejnot

Bezokolicznik: Gnać
Chcesz upiec ciasto. Wspaniale, na ciasto nigdy nie jest za późno! Kiedy już znajdziesz ten jeden jedyny przepis, wypisz sobie na karteczce wszystkie składniki, których nie masz w domu i gnaj czym prędzej do sklepu. Potem wróć galopem do domu, zrób dokładnie wszystko tak, jak zostało to napisane w instrukcji, i proszę! Wygrasz Masterchef’a :)

Pytanie trzecie:

Jak napompować koło w rowerze?

Pax, strona 188:
Pax.jpg

Bezokolicznik: Naśladować
Napompowanie roweru wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak powiadają, „czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał” ;) Dlatego w dzieciństwie warto obserwować dorosłych, aby potem, w przyszłości wykorzystać swoją wiedzę. A jeśli i tak nie potrafisz tego robić, najlepiej jest po prostu naśladować ludzi nagrywających poradniki czy piszących książki ;)

Pytanie czwarte:

Jak dostać piątkę z testu?

The Apple Tart of Hope, strona 102:
the-apple-tart-of-hope
Bezokolicznik: Czuć (się)
Najlepszym przepisem na dobrą ocenę z testu/sprawdzianu/kartkówki/klasówki, jest po prostu nauka. Ucz się, powtarzaj, ale z przerwami, kiedy poczujesz się zmęczony. A na lekcji po prostu powiedz sobie, że wszystko umiesz i pisz!

Pytanie piąte:

Jak szybko posprzątać pokój?

Wichrowe Wzgórza, strona 200:
wichrowe-wzgorza
Bezokolicznik: Powiedzieć
Jesteś sam w domu, a mama powiedziała, że zanim wróci, twój pokój ma lśnić, a ty chcesz iść do parku z kolegami? Nie bój nic! Wystarczy, że zadzwonisz do Nie Wymyślono Żadnej Sensownej Nazwy, a mili panowie przyjadą do twojego domu i szybko wysprzątają twój pokój!

Pytanie szóste:

Jak schudnąć?

Tam gdzie spadają Anioły, strona 118:
Tam gdzie spadają Anioły.jpg
Bezokolicznik: Zawędrować
Chudnięcie to proces bardzo długi, aczkolwiek na sam początek najlepiej zawędrować do, mówiąc wprost, warzywniaka i kupić owoce i warzywa, wrócić do domu i wyrzucić to wszystko, co jadłeś wcześniej, włączając słodycze. Taki start to dobry start.

Pytanie siódme:

Jak naprawić zepsutą pralkę?

Emilka z Księżycowego Nowiu, strona 136:
emilka-z-ksiezycowego-nowiu
Bezokolicznik: Wiedzieć
Każdy, komu zepsuła się pralka, a nie potrafił jej sam naprawić, wie, iż wystarczy skontaktować się z producentem i złożyć jej reklamację, lub też poprosić pracowników o przyjechanie i jej naprawienie. W takim przypadku wystarczy tylko znać jej model.

Pytanie ósme:

Jak mieć więcej czasu na czytanie?

Konie, strona 106:
konie
Bezokolicznik: zamarzać
Ogólnie to, czy będziemy mieli czas na czytanie, zależy wyłącznie od nas. To my nim gospodarujemy. Nie powinniśmy siadać na długo i zamarzać, zamieniać się w kamień przy rzeczach mniej ważnych i błahych, takich jak, nie, że coś, przeglądane Facebook’a. ;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Serio? Już? Bardzo szybki i przyjemny tag, podsumowując :) Chociaż, osobiście, trochę się zmęczyłam :P
Taaak, a teraz czas powiedzieć, KOGO NOMINUJĘ do wykonania tego tagu. Otóż, stwierdziłam, że sama nie zdołałabym wybrać jednego bloga z tych wszystkich, które codziennie odwiedzam i śledzę. Więc wsypałam do kubka karteczki z nazwami ich wszystkich, i oto, co z tego wyszło:
Oficjalnie ogłaszam, iż do wykonania powyższego tagu nominowana zostaje… AGNIESZKA!
Agnieszko, życzę Ci więc powodzenia w wykonaniu tegoż tagu i mam nadzieję, że niebawem na Twoim blogu się on pojawi :)

Dzisiejszy wpis, jak pewnie zauważyliście, był totalnie na luzie, książkowy, ale bez żadnych „twardych” informacji. Myślę, że nic by się wielkiego nie stało, gdybym raz na jakiś czas zrobiła taki ogólnoksiążkowy post, tag, recenzję jakiejś innej książki itp. Dajcie znać, co WY o tym sądzicie :)

A tym czasem do napisania!

2 thoughts on “Poradź Sobie z książką TAG

Skomentuj

